Conducerea pe timp de iarna necesita o mai mare atentie din partea donducatorului auto. In primul rand masina trebuie sa fie echipat corespunzator pentru acest tip de conducere. Primul pas este sa verificam masina inainte de plecare, sa fie echipat cu cauciucurile de iarna care are o aderenta mai buna decat cele de vara, cauciucurile sa fie suflate si sa fie in stare foarte buna.
Stergatoarele de parbriz sa fie functionale si lichidul pentru parbriz completat pana la maximum. Ferestrele sa fie curatate atat din afara cat si in interior pentru o vizibilitate cat mai buna. Farurile si lampile sa fie functionale, si sa fie curatate pentru a nu reduce luminozitatea. Daca mergeti intr-un loc unde zapada este mai mare, trebuie sa dotati masina cu lanturi dezapada pentru a imbunatatii tractiunea masinii.
In cazul in care exista riscul de a ramne blocat este bine sa va echipati cu paturi calde, lampi de lucru, telefon si echipamente de semnalizare.
Conducerea pe zapada se face lent sub limita de viteza, daca se poate fara frana datorita riscului de derapaj. Se lasa distanta intre masini suficienta pentru oprire in cazul unei frane neasteptate. Daca autovehiculul incepe sa se derapeze din cauza zapezii si a ghetii de pe drum, luati piciorul de pe acceleratie si se conduce in derapaj. In nici un caz sa nu franati, acest lucru poate duce la alunecarea masinii pe gheata si imposibilitatea de a relua controlul asupra masinii.
In cazul unui derapaj, cand masina scapa de sub control trebuie sa ne tinem calmul si sa incercam sa restabilim directia avand grija si de ceilalti participanti in trafic. Dupa accident daca nu puteti muta masina trebuie semnalizata prezenta lui pentru a evita si alte accidente.